OPTIMOINTI      DPF/EGR OFF      AdBlue OFF      DTC-s OFF         HINNAT        UUTISET     Yhteystiedot 
Chip Tuning / Teho ohjelmoinnit
DPF/FAP ohjelmoinnit
EGR ohjelmoinnit
AdBlue ohjelmoinnit
DSG ohjelmoinnit
V-max ohjelmoinnit
Ajonesto ohjelmoinnit
Alpha-N/ MAF ohjelmoinnit
Lambda / O2 / Cat ohjelmoinnit
Stage2, Stage3 ohjelmoinnit
DTC poisto ohjelmoinnit
Start/Stop ohjelmoinnit
Swirl Flaps ohjelmoinnit
Custom ohjelmoinnit




                  
*****************************************************************************************
Huomio!!!

Monet paikat tarjoavat erittäin edullisia DPF ohjelmointeja.
Käytetään tuntemattomia eBaystä ostettuja ohjelmia tai esim. laittomia VOLTA tai EcuSafe ohjelmia.
Jos välität edes vähän autostasi, älä milloinkaan anna lupaa tehdä softaa, erityisesti vielä näillä ohjelmilla.
Kyseiset ohjelmat poistavat usein auton ohjausyksiköstä ainoastaan vikakoodit ja jotkut itsepalamiset "algebrasta."
Auto jää usein „savuamaan“, jos ei heti, niin parin sadan kilometrin päästä alkaa taas niinsanottu piilevä itsepoltto prosessi, polttoainetta sattuu kampikammion ja öljy ei tahraa enää ja moottori voi pahimmassa tapauksessa "romahtaa".
Lisäksi voivat tälläiset ohjelmat poistaa myös muita vikakoodeja ja auto ei enää näytä diagnostiikassa esim. Suihkeen, ilmalukijan, polttoaineen painetta tai muita virheitä... Sellaisen auton korjaus tulevaisuudessa saattaa osoittatua erittäin vaikeaksi... Me tarjoamme yleensä ainoastaan manuaalista eli „1 bit soltion“ ratkaisua, eli dpf toiminnon täyttä poistoa.
*****************************************************************************************


Hiukkassuodattimen (DPF - Diesel particulate filter) poisto

Internet on pullollaan kauhutarinoita tukkeutuneista ja rikkimenneistä hiukkassuodattimista.
Remonttiin kuluu yleensä kohtuuttomat 1000-3000 euroa.

Meillä on lääke ongelmaan:
Muutamme autosi moottorinohjauksen toimimaan ilman hiukkassuodatinta.
Tämä ei aiheuta vikakoodeja eikä katsastuksen päästömittauksen päästöt lisäänny.

Mikä on hiukkassuodatin?
DPF, FAP eli Diesel Particulate Filter on uudemmissa diesel-autoissa oleva hiukkassuodatin.
Suodattimen tarkoituksena on kerätä nokea pakokaasuista ja polttaa sen sisältämät saasteet tuhkaksi.
Vuodesta 2007 alkaen suodatin on ollut pakollinen kaikissa diesel-käyttöisissä autoissa. Suodatinta on käytetty myös jo 2000-luvun alusta lähtien joissakin automalleissa.

Hiukkassuodattimiin liittyy useita piirteitä, joita ei yleisesti tiedetä. Tässä joitakin:
- Hiukkassuodattimet ovat erittäin vikaherkkiä.
- Monien autojen huolto-ohjelmaan sisältyy suodattimen uusiminen tietyn kilometrimäärän väliein (esim BMW 250 tkm),
joka tulee erittäin kalliiksi.
- Useat autovalmistajat kieltävät biodieselin käytön hiukkassuodatinmalleissaan (mm. Audi, Seat, Skoda, VW).
- Auto, jossa on hiukkassuodatin, kuluttaa enemmän polttoainetta kuin sama auto ilman suodatinta mikä lisää CO2 päästöjä samassa suhteessa.
- Lyhyet käyntijaksot saattavat tukkia suotimen niin pahasti, että moottori ei enää suostu käymään.
- Uusi hiukkassuodatin maksaa merkistä riippuen 800-3000€ ilman vaihtotöitä.
- Hiukkassuodattimen poisto itsessään lisää hieman tehoa ja mahdollistaa suuremman tehon noston lastutuksessa.

Meillä on ratkaisu ongelmaan!
Voimme poistaa hiukkassuodattimen käytöstä, jolloin vältytään suodattimen aiheuttamista vikakoodeista, vikatiloista ja tyhjennyspoltoista. Tällöin suodattimen voi joko jättää paikoilleen, tyhjätä tai poistaa kokonaan.
Suoritamme ohjelmoinnin auton moottorinohjainlaitteeseen mallista riippuen joko diagnostiikkapistokkeen kautta, vaihtamalla muistipiirin tai ohjelmoimalla ECU:n nastoista BDM-laitteella jne.

Läpäiseekö autoni katsastuksen päästömittaukset ilman hiukkassuodatinta?
Kyllä, katsastuksessa mitattavat päästöt eivät lisäänny eikä poisto aiheuta vikakoodeja. CO2-päästöt laskevat hieman DPF-poiston myötä.

Huom!
Asiakas on tietoinen ajoneuvon päästöluokituksen muuttumisesta ja kantaa yksin vastuun muutostöistä.



Merkki ECU
Alfa Romeo EDC15 +EDC16 + EDC17 + Marelli MJD
VAG (Audi,VW, Seat, Skoda) EDC16 + EDC17 + Siemens PPD + PCR2.1
BMW EDC16 + EDC17
Chevrolet EDC16 + EDC17 + Delphi+Delco
Chrysler EDC16 + EDC17
Citroen EDC15 +EDC16 + EDC17 + Marelli + Siemens + Delphi 
Dacia EDC17 + Delphi + Siemens
Dodge EDC16 + EDC17
Fiat EDC15 + EDC16 + EDC17 + Marelli  + Delphi + Siemens
Ford EDC16 + EDC17 + Siemens + Delphi + Marelli + Viseton
Honda EDC16 + EDC17
Hyundai EDC16 + EDC17 + Delphi
Infinity EDC16 
Iveco EDC16 + EDC17
Isuzu TRANSTORN
Jaguar EDC17 + Siemens
Jeep EDC16 + EDC17 + Delphi
John Deere PHOENIX Lxx
Kia EDC16 + EDC17 + Delphi
Lancia EDC17 + Marelli
Land Rover EDC16 + EDC17 + Siemens
Lexus DENSO
Mahindra EDC17
Mazda EDC16 + Siemens +  Denso
Mercedes-Benz EDC16 + EDC17 + Delphi
Mini EDC16 + EDC17
Mitsubishi EDC16 + EDC17 + Denso
New Holland EDC17
Nissan EDC16 +Denso + Siemens + Delphi
Opel EDC16 + EDC17 + Delco + Delphi + Denso + Marelli MJD6
Peugeot EDC15 +EDC16 + EDC17 + Siemens SID
Piaggio EDC17
Porsche EDC17
Renault EDC16 + EDC17 + Siemens SID
Saab EDC16 + EDC17
Smart EDC16 + EDC17
Subaru Denso
Suzuki EDC16
Tata Trucks EDC17
Toyota EDC17 + DENSO
Volvo EDC16 + EDC17 + Siemens
Chip Tuning Turunen
Uilonpurontie 13
81220 JAKOKOSKI
SUOMI
E-mail: info@chiptuning-turunen.fi
Puh: 040 938 3115

Y-tunnys: 2682854-3
Aukioloajat:


Ma-Pe: 8 - 19
La: 10 - 16
Su: 12 - 16

CTS - Chip Tuning Solutions
 margin: 0 auto; width: 1024px; } DPF poisto